tirsdag 15. mai 2012

Vurdering av faget





Vi nærmer oss slutten på et hardt men kjekt skoleår på påbygg, og eksamenstiden er nå i gang, der alle jobber flittig for gode karakterer. Faget kommunikasjon og kultur har vært lærerikt og fornuftigt. Jeg bytta fra sosiologi, og angrer ikke et sekund tilbake på et godt valg. Det har vært et kjekt fag, der vi har lært mye som vi kan ta med oss videre. For min del, der målet er master innen sosionom, er dette noe jeg virkelig kan ta med meg både i teorien og praksis. Jeg vil nok si at det kjekkeste var når vi intervjuet personer som har kommet fra andre land, og som går på en skole her på Bryne for å lære norsk. Dette er definitivt det kjekkeste og mest lærerike jeg har vært med på. Her fikk vi høre om den harde oppveksten deres, og hvordan reisen deres var til Norge. Jeg må innrømme jeg har nå fått et annet syn på folk som flytter til Norge, for et bedre sted og bo. Andre kjekke ting er fordypningsoppgavene vi har vært gjennom og vurderingene.

Når det kommer til det negative må jeg si at jeg ikke har så mye og komme med, jeg synes kanskje vi har hatt faget litt for sjeldent. Det at vi har hatt to lærere har vært greit, og gjør at di automatisk har blitt mer oppmerksomme.

Undervisningen har  vært variert fra selvstendig arbeid, til teori fra lærerens side.

Jeg synes selv jeg har jobbet fra med fagstoffet, er fornøyd med fagbloggen min, selv om jeg er klar over at den ikke er så kreativ som jeg ville ha den til.

Fornøyd:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar